Dream Big! Your Balls & Glory in 2017.

12/26/2016

Dromen kan, dromen moet… Stilstaan is achteruitgaan… Aan clichés geen gebrek in deze periode van het jaar. Een brainstormmomentje tussen kerst en nieuw naast de kerstboom : moet kunnen! Een interessante oefening ook om even na te denken waar je staat als merk en vooral, waar je naartoe wil. Ik beken, een beetje traditioneel die goede voornemens zo rond de jaarwisseling, maar tradities moet je in ere houden nietwaar!

What’s our marketing/story about?

Onze marketing moet aan bepaalde kernwaarden voldoen. We zoeken een return on investment, return on reputation en een return on culture. Vrij vertaald : onze marketing moet invloed hebben op onze omzet, hoe mensen over ons denken en hoe onze mensen ‘graag’ bij ons werken.

De marketing binnen Balls & Glory moet voldoen aan alle kernwaarden vermits ze onderling effect hebben op elkaar. Het is voor ons belangrijk om relevante communicatie te voeren die ons vooruithelpt op lange termijn en die Balls & Glory sterker maakt als merk. Consequente en opbouwende marketing dus, geen one-shots.

Communication is key!

De zaadjes zijn gepland, tijd om te oogsten. De laatste maanden werkten we heel hard aan onze in- en outstore communicatie. Gevulde balletjes… Redelijk simpel als concept zou je denken. Toch voelen we enorm de uitdaging om onze klanten te informeren, iets wat we in 2017 dus nog beter willen doen! Het uitbouwen van een uniforme grafische identiteit is on-ge-loof-lijk belangrijk voor ons als merk.

Een nieuwe A3 scheurkalander die onze ballenlovers nog beter wegwijs moet maken in ons concept, restyling van de verpakkingen (YES WE ARE A BOUTIQUE ;)) en na veel denk en plakwerk : nieuwe counter menu’s. Met een beetje spijt in het hart namen we afscheid van onze papieren rol… Alleen Elvis blijft bestaan remember, de papieren rol dus niet.

Balls & Glory –> Quality brand

We zijn meer dan een restaurant, we noemen het zelf een shop. We willen ons merk nog meer uitbouwen als een quality brand. Een merknaam die bij mensen meteen een positieve weerklank oproept. Zowel voor onze core business ‘de gehaktbal’, als voor alles errond. Niet voor niets werken we eraan om onze shop een nog betere en diepere invulling te geven. Verschiet er dus niet van wanneer je volgend jaar Balls & Glory pickles of onze eigen gebrande koffie ziet liggen. Verder schrijft Wim aan zijn ballenboek 2.0 en is onze blog goed op weg een heel interessant medium te worden!

Het starters uitje

George Michael (RIP) zong het uit volle borst : You gotta have faith. Geloof in onze eigen mensen hebben we uiteraard, enkel moeten we hen de juiste tools geven om te presteren naar hun volle vermogen. The balls steken jullie smakelijk in jullie mondje, the GLORY, daar moeten onze mensen voor zorgen. Het is enorm belangrijk dat ze weten waarover ze spreken. Daarom neemt Stephanie het initiatief om (letterlijk) de wagen in te springen en een “tour de la Belgique” te organiseren. Onze boerderij, onze production unit, onze shops,… Ze doet ons zelfs geloven dat pinten pakken als afsluiter noodzakelijk is! De ideale leerschool om de Balls & Glory microbe (FAVV gekeurd!!) volledig te pakken te krijgen.

MEAT MEAT MEAT 

Onze varkensbal zal altijd onze unique selling point blijven, mensen zullen altijd vlees eten. Ze gaan enkel meer en meer op zoek naar kwaliteit, kwaliteit met een herkenbare herkomst! Door onze groei kunnen we de vraag naar eigen geteeld vlees moeilijk volgen. De eerste stappen voor een uniek Balls & Glory varken 2.0 zijn gezet. Een uniek project dat we samen met onze partner Noyen zijn aangegaan en waar we in 2017 volop op willen inzetten! Elke bal met vlees van onze eigen boerderij, uniek en ambitieus, iets voor Balls & Glory dus.

Kijk ook zeker uit naar onze kippenbal 2.0. Nieuwe technieken en een licht gewijzigde samenstelling zorgen voor een iets vollere en betere structuur. Zeker uitchicken die handel!

Qua vullingen mag je natuurlijk onze klassiekers verwachten en per seizoen enkele leuke, verassende smaken. Wim – the B&G new product developer (olà!) – zit al boordevol ideeën, aan mij om ze te kanaliseren!! 😉

 

Vegetarisch won’t cut it.

Toen we na enkele maanden bij de start van Balls & Glory uitpakten met een vegetarische bal speelden we in op noden van de markt die er op dat moment waren… Toen waren dit voorzichtige, eerste signalen die we opvingen. Nu drie jaar later merken we dat we met ons huidig aanbod niet meer voldoen aan de noden van de (of onze) ‘hedendaagse consument’! Daarom bovenaan onze to do list : de Balls & Glory VEGAN bal! De komende weken willen we massaal info en kennis vergaren rond het thema en willen we zelf testen in ons foodlab in Brussel. Om zo over enkele maanden een resultaat de hebben in onze shops waar we echt fier op kunnen zijn. To Be Continued dus…

Balls & Glory, c’est fun quoi!

We zijn een brand met een hoekje af en hoe groot onze groei ook is, deze tone of voice bewaren is essentieel. Onze marketing zal er ook in 2017 op gebaseerd zijn. Leuke acties met Deliveroo zoals afgelopen kerst zijn perfecte voorbeelden hiervan. Bakken met ballen, een nieuwe cocktail in samenwerking met Fever Tree, een nieuwe pop up, een hete zomer met de foodtruck = FESTIBALITIS, … ??? Oogjes openhouden is de boodschap!

 

 

En dit is dan nog maar een stukje van de taart die we in 2017 soldaat willen maken… En zonder twijfel hebben we volgend jaar tussen kerst en nieuw opnieuw een vat (of een bord) vol dromen en ideeën. Dat heet waarschijnlijk ondernemen en houdt alles boeiend!

Happy NY!

J.

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply