Let’s communicate!!!

01/19/2017

Wim omschreef het als : “een historisch moment”… (en jullie weten dat de man nooit overdrijft!) Na enkele maanden knutsel- en plakwerk hebben al onze shops gisteren de nieuwe ‘instore communicatie tools’ in de bus gekregen. Enkele maanden hoor ik u denken?? Ik neem jullie even mee doorheen het proces, het was net iets meer dan COPY PASTE PRINT.

Er was eens…

Ongeveer zes maanden geleden bladerden we door onze Balls & Glory brandbible. Een van de belangrijkste zaken die we doen op HQ is (proberen) kijken in de toekomst. Hoewel onze huisstijl zeker ‘niet verkeerd’ was voelden we toch dat het misschien wel tijd was voor een update. Zoals wel vaker is het dan hup hup hup, alle hens aan dek en GO. Samen met Hotel Hungaria gingen we op zoek naar een grafische partner die ons hierin kon bijstaan.

Enter the Stage : DESIGNSKILLS

Eerste knoop die we moesten doorhakken na een figuurlijke wave van mogelijke partners : gaan we voor heel veel rock & roll en een beetje marketing inzicht of gaan we voor veel marketing inzicht met een beetje rock & roll. We worden allemaal een beetje ouder, grijzer en bijgevolg (hopelijk) verstandiger dus kozen we misschien wel met ons verstand. Designskills werd aangesproken om onze nieuwe huisstijl uit te werken en een nieuwe brandbible zoals dat dan heet. Exciting stuff…

 

Sub brands binnen het brand Balls & Glory

De eerste belangrijke move hierin bestond uit het ‘claimen’ van onze eigen producten. Voor mensen die Balls & Glory redelijk goed kennen is het vanzelfsprekend om binnen te stappen in één van onze shops en meteen te weten waar het eigenlijk allemaal om draait. Door onze ballen onder te verdelen in : Classic pork / Seasonal pork / Crispy chicken / Delicious veggie proberen we meer duidelijkheid te creëren voor onze klanten. Ook zou deze move ons meer moeten toelaten om merk (h)erkenning te gaan opbouwen en een duidelijkere marketing te voeren op basis van product.

 

T’is gene menu eh…

Maar hoe dit alles duidelijk maken aan onze klanten, hoe dit alles vertalen zonder ingewikkeld of belerend over te komen? Hernemen we opnieuw het B&G krantje? Iets met een app of een video? Ik denk dat we kozen voor de gulden en juiste middenweg. Een oplossing die fris en speels genoeg is om de mensen positief te verbazen én een oplossing die dan ook weer niet te moeilijk is om mensen af te schrikken. Of erger, helemaal niet te bereiken…
Driewerf HOERA –> De geboorte van onze A3 scheurkalender. Op de voorkant nemen we je mee in onze shop. Enkele kernwaarden (water en fruit staan nog altijd gratis op tafel ja!) en een overzicht van wat je bij ons kan eten en drinken. Basic info we know… Maar info die mensen rustig tot zich kunnen nemen tijdens het korte wachten. Ons als merk beter leren kennen, daar draait het om! We blijven geloven in het bestellen aan onze open keuken at arrival, we hebben dus geen menu willen creëren maar eerder een manual… YOUR WAY TO GLORY dus! 😉
Achteraan vind je ons verhaal, onze stories. Het is een verlengde van onze blog en heeft de bedoeling om mensen een blik achter onze ronde schermen te geven, niet verplicht natuurlijk. 😉 De Balls & Glory krant next level! Ecologisch vriendelijk gedrukt door onze nieuwe partner Captains of Printing en dus ideaal om mee naar huis te nemen. Ballen overal!!

 

Next steps!

Natuurlijk zijn we er nog niet… Hopelijk nooit echt! Volgende belangrijke stappen zijn het re-designen van onze stickers maar vooral, een complete re-branding van onze verpakkingen. Ook een werk van lange adem maar ongetwijfeld eentje waar we ook heel veel plezier aan gaan beleven. Als het zover is bloggen we er wel over… 🙂
J.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply