Ondernemerschap

Waarom we lokale partners nodig hebben om te kunnen groeien ?

04/01/2017

Toen Balls & Glory 5 jaar geleden startte in Gent was er 1 grote droom: onze Belgische slow food internationaal gaan uitdragen, met als ultieme doel: in 2025, 50 restaurants waarvan 1 in New York,…. wel héél ambitieus kan je denken 🙂 maar het helpt wel een doel te hebben. Ik ben ervan overtuigd dat méér restaurants hebben ons echt kan helpen om zaken anders & beter aan te pakken !

 met LOKALE ondernemers/uitbaters

We have the balls, you make the glory zeggen we soms al lachend, maar het zegt veel.

Balls & Glory moet een kwaliteitslabel worden: je weet wat je eet (vlees van eerlijke origine, met de hand gedraaid, seizoensgebonden, ovengebakken) met voor ieder wat wils (varken, kip, vegetarisch). We willen een vechter worden, een strijder die zich inzet om Belgische slow food zoals stoemp, zuurdesembrood & ovengebakken groentes en salades betaalbaar & bereikbaar te houden. Dagvers gemaakt, mee met de seizoenen & met ruimte voor innovatie (zo komen we dit voorjaar met een heuse insectenball op de proppen). We zetten ons in om lokale artiesten & designers een canvas te bieden, Balls & Glory als ontmoetingsplaats in het kloppend hart van de stad.

Niet een beetje van alles,… neen, neen, gevulde ballen met stoemp & salades, met Belgische bieren, gratis water & fruit op de Belgische designtafels & géne cola of andere bazaar, maar vermoedelijk wel een streep Bazart-muziek door onze boxen.

De lokale hospitality van mijnheer of madame aan het fornuis (of aan de kassa) maken een restaurant tot een thuishaven & een plaats waar het fijn vertoeven is, daar kan een keten nooit tegenop.

Maar een globale aanpak, een format, met een know-how & netwerk van gelijkgezinden geeft natuurlijk ook een extra steun in de rug, die een lokale ondernemer volop de kans geeft om zich te focussen op z’n gasten.

En nét dat model heb ik als groeimodel gekozen om Balls & Glory zowel in Belgie als in het buitenland te gaan uitrollen. Samen sterk, waar we duidelijk onze taken & verantwoordelijkheden afbakenen, & dat kan natuurlijk enkel als ook onze skills complementair & aanvullend zijn. Hoe ziet de ideale partner er voor ons nu uit ?

  • Iemand die van z’n stad ( eentje van meer dan 100k inwoners) houdt, maar de liefde moet wederzijds zijn
  • een ondernemer, maar geen serial one
  • met een eerlijke & dagelijkse toewijding (een leider aan de oven dus, & niet aan de laptop)
  • een open- (&same) minded lifestyle, we hoeven dus niet over smaak te discussiëren
  • een ijzeren discipline (het helpt dus als je energie put uit details die dag na dag na dag kloppen),
  • bovenal een hospitality-freak die ongelooflijk blij wordt als hij gasten blij kan maken.

Ik ben ervan overtuigd dat we op deze manier in een duurzame win-win kunnen groeien, met een duidelijke focus op zowel dé Balls als de Glory. We zijn onafhankelijk & coöperatief wat er ons toe aanzet om de juiste beslissingen te nemen. Samen sterk dus, maar binnen een strak kader: goeie afspraken maken goeie vrienden. Duidelijk kader, duidelijke waarden, duidelijke instap ( & duidelijke uitstap) met maar 1 doel,  een beter Balls & Glory, met hopelijk in 2025 heel wat gelukkige partners, én een mooi restaurant in NYC met nog lekkerdere ballen dan we ze vandaag maken.

Join our meatball-revolution ?

We zoeken momenteel partners voor Brussel & Eindhoven

New York is nog véééééél te vroeg, maar andere voorstellen zijn steeds welkom.

wim@ballsnglory.com

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply