Citylife

My internship – part IV

05/02/2018

Van mijn drie-maand-durende stage, is de eerste al voorbij. Ze zeggen het niet voor niets: time flies…

Maandag 23 april – The day has come

Na vele dagen zwoegen op de website, zit mijn eerste taak erop! De puzzel van ‘welke foto waar’ is opgelost en het resultaat mag er wezen!
Wanneer ik mensen vertelde dat ik tal van uren achter de pc zat om aan de website te werken, dan kreeg ik verbaasde reacties. ‘Zo lang naar je scherm staren’ of ‘ Een hele dag binnen zitten, dat zou ik niet kunnen’.
Wel, ik had me de ideale drijfveer gevonden: vorige week zijn onze nieuwe ballen-kaartjes aangekomen. Eén A4, zeven keer geplooid, met álle ballen op die we momenteel aanbieden. Een beetje zoals een pralinekaart waar een foto opstaat van de praline met wat uitleg over de vulling ervan.  En dus elke keer als ik een onderdeel van de website afgemaakt had, mocht ik van mezelf 50 kaartjes plooien!! WOoohooO!

 

Dinsdag 24 april – Complimentendag

Al deze moeite werd beloond door de leuke complimentjes die ik kreeg. Volgende project nu is het afmaken van de technische fiches. Door het maken van deze ‘handleidingen’ verbeter ik niet alleen mijn Indesign-skills, maar leer ik ook een betere keukenprinces te zijn – ask my mom.

Woensdag 25 april – Resto-trip

Om dan toch wat variatie in de keet te brengen, vroeg Wim me mee om de tour van de restaurants te doen. We hebben weer wat nieuw drukwerk zoals onze prijsprikkers en TripAdvisor kaartjes, dat we moeten ronddelen. (Nu al te zien in de shops!)
Waar Ruben en Jasper (Gent) dachten aan hippe B&G-totebags, zaten Lieven en Vincent (Leuven) met hun hoofd bij een mega-event voor de student. HINT: t’is iets met ballen 😉

Donderdag 26 april –  D-day

Melding voor uitnodiging: donderdag 8u30, brainstorm marketing

De moment waar we nu al 4 weken op wachtten. Maxine zal helpen bij de marketing. Marketing gaat tegenwoordig zó veel verder dan enkel het verkopen van je product, daarom doen we bij Balls&Glory hier niet aan mee. Wij doen aan storytelling. We willen de mensen ons verhaal laten kennen in elk mogelijke handeling die we doen. Een volledige tijdlijn van Mei tot December hangt nu -goed gevuld- op aan de muur. Welke campagne doen we wanneer? Komen er nieuwe ballen bij? Of onze eerste doelstelling: 10 000 volgers halen op Instagram… Waar wacht je nog op?

Vrijdag 27 april – Show me your Designskills

De laatste dag van de week, brengen we door in Diest waar we samen komen met het marketingbureau Designskills.  Ik kon het niet laten om mijn mopje van de laagste plank te halen. Ook nu deel ik hem met de wereld – Opgepast: spreek de volgende woorden snel en luidop uit. Het liefst van al met iemand in de buurt.

Ik loop in Diest rond!

 

 

 

 

 

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply